Rubik Ernő találmányai
2018. november 23. írta: Lakatos Gábor

Rubik Ernő találmányai

iniciale.png
Rubik Ernőnek nem kizárólag a Rubik kocka volt a találmánya. Ezen kívül létrehozott néhány, szintén a logikai készségünket próbára tevő egyéb játékot is.

Kigyo.png

1) Kígyo (1977)

A Rubik-kígyó (Rubik's Twist) nagyon egyszerű fejlesztő játék, 1977-ben találta fel Rubik Ernő. A játék 12 sötét és 12 világos egyenlő szárú háromszög alapú hasábból áll, melyek oldallapjuk mentén vannak egymáshoz kapcsolva. Az összekapcsolásoknál az elemeket 90-180 fokkal elfordíthatóak, így alakítva ki számos és számtalan alakzatot.
Az elképzelhető variációk száma elvileg 324, de ebből számos eset fizikailag nem jöhet létre.


BuvosNegyzet8.png

BuvosNegyzet12.png

2) Bűvös négyzetek (1985)

Magyarországon Bűvös négyzetek, illetve Karikavarázs néven lett ismert, külföldön ugyanezt Rubik's Magic néven emlegetik. 1985-ben fejlesztette ki a feltaláló.
A legelterjedtebb változat 8 négyzetből áll, melyet 16 damil kapcsolt össze egymáshoz oly módon, hogy az egyes lapokat hajtogatva különböző pozíciókba lehetett őket mozdítani. A játék célja, hogy az egyik oldalon összefűzve, a másokon különállóan kirakjuk a három karikát. A játéknak 96 különböző síkbeli variációja lehet, ebből 2 a kirakott verziók száma.
A játék másik verziója 12 lapból áll (neve: Rubik's Master Magic). Ezen a játékon 5 karikát kell összefűzni, vagy szétbontani. A 8-as változathoz képest ennek 22 kirakott változata létezik, egyenként 96 megoldási móddal, így az összes síkbeli variáviók száma: 22 * 96 = 2112.
A Master Magic játékot két gyár is gyártja, a két gyártmány a rögzítés módjában különbözik.
A magyar Rubik Stúdió által gyártott változathoz képest az angol Rubik's cég gyártmányát pont fordítva kell tartani (balról jobbra kell átfordítani a túloldalra), és minden mozgatást tükrözve kell végrehajtani ahhoz, hogy ugyanazt az eredményt kapjuk.


Gomb360.png

3) Gömb (Rubik's 360, 2009)

A Rubik gömböt (angolul Rubik's 360) 2009-ben találta fel R. Ernő. Az eddigi játékaihoz képest ez nem a logikára épít, sokkal inkább a fizikai tulajdonságokra (súly, gravitáció)
A játék három egymásba ágyazott gömböt tartalmaz 6 darab színes golyóval. A játék célja, hogy a színes golyókat végigvezessük az átlátszó legkülső gömb megfelelő színű buborékjaiba. Nehezítésként a belső gömbök speciális súlyozást kaptak, így a rajtuk található lyukak mindig felfelé néznek.


Clock.png

4) Rubik óra

A Rubik-óra (Rubik’s Clock) egy mechanikus logikai játék, melyet Christopher C. Wiggs and Christopher J. Taylor talált fel és szabadalmazott. A magyar játéktervező, Rubik Ernő megvásárolta a szabadalmat, hogy Rubik’s márkájú játékként 1988-ban piacra vigye.
A játék lényege, hogy az összes mutató 12 órán álljon. A játék négy fogaskerékkel és négy pöcökkel működtethető. A pöckök állása fontos a kirakás során, ha fel van nyomva, a hozzá tartozó sarokkal együtt a körülötte lévő éleket is mozgatja. Ugyanez a hátsó oldalon: csak a sarkot tudjuk mozgatni, ha a pöcök le van nyomva. Az első lépés az első oldalon egy kereszt kirakása majd felállítása 12 órára.

A bejegyzés trackback címe:

https://rubik.blog.hu/api/trackback/id/tr4214387714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása